Monday, December 13, 2010

alhamdulillah..

sebenarnya tak tahu nak tulis dan celoteh. Sekadar nak meluah rasa kisah suka suki hidup..
hari ini dalam sejarah, pergi kerja dangan mata bengkak.Ahakz..macam tak percaya itu aku.. nak tahu sebab mata tu bengkak..jeng jeng..rahsia. hanya yang berkenaan sahaja tahu. Tulis entry ni pun masih rasa sebak semalam.adoiyai..perit sangat..tapi disebabkan ini, buat aku terfikir... baru dugaan sekecil ni aku dah meraung xtentu arah.. macam mana kalau ALLAH uji aku dengan dugaan yang lebih kuat lagi.. Mampukah aku??? namun ALLAH maha adil..dugaan yang diturunkan kepada kita ada semampunya untuk kita hadapi..pokok pangkalnya iman..imanku senipis kulit bawang..aku sangat menyedarinya... Ya, ALLAH, ampuni hambamu ini...

Berbalik pada persoalan mata aku bengkak. puncanya amat mudah, namun isunya amat mendalam... kelupaan..penyakit aku...aku mungkin seorang yang kurang prihatin, pelupa dan sewaktunya..cuma aku sangat terkilan bila kasih sayang aku dipertikaikan... kehebatan..kesempurnaan..dambaan semua insan.aku juga begitu...

aku rasa isu yang sama juga berlaku dahulu..dan ia bukan suatu kisah panjang untuk diperkatakan. berbalik kini, aku rasa aku perlu kuat dan tabah.. Sayang itu universal..cara untuk meluahkannya juga kompleks..
Entahlah, setiap insan punya alasan tersendiri..

Bila aku menulis di sini cuma satu cara aku meluah apa yang terbuku di dalam dada namun bukanlah segalanya..aku hanya ingin mengurangkan sedetik rasa yang mampu membuatkan air mata ini jatuh lagi tanpa di pinta...

aku dambakan kasih sayang yang sejati..suci..abadi..ALLAH..segalanya bagiku...ANdai esok dugaan itu lebih hebat, aku pohon ALLAH tabahkan hatiku...kerna ku bimbang jatuh dan terus rebah..

1 comment: