Saturday, April 25, 2009

aku....

hitam dan putih...
dua warna yang paling menarik minat hati ini untuk menyukai 2 warna hidup..
aku namakannya sebagai warna kehidupan.... ada orang kata hitam sebagai negatif dan putih sebagai positif.. namun pada ku...
hitam itu sepi, mistik dan penuh dengan persoalan. dan putih pula sebagai tenang, damai, dan mulus.
dan aku kelabu...hahaha..
aku ingin menulis tetapi jiwa ke serabut dalam kabut,
aku ingin bercerita tetapi ceritaku karut,
aku ingin menangis tetapi senduku sepi,
aku ingin sendiri tetapi sendiri tak ingin aku bersamanya,
aku ingin berubah tapi semalamku yang gelap mengejar kau menuntut janji membinasakan diri. aku ingin berlari tapi kaki tempang,
aku rindu kesucian tetapi kesucian ku tercalar,
aku ingin mensuci dosa tapi bekasnya masih ada..
Tuhan...
aku enggan begini selamanya..
masihkah ada ruang untuk aku bersama-samaMU di Firdausi Mu...
atau seperti katanya..
neraka sudah pasti untukku,
mengapa perlu berubah..
biarlah abadi di sana..
tetapi ada dia yang lain ingin memimpin aku ke Firdausi MU..
namun dia enggan biarkan aku berubah..dia mahu aku selamanya menemaninya di sana..
hatiku pula berkata...
ingat kembali cita-citaMu...
kau ingin benar ke Firdausi nanti..
cuma dalam asyik dunia,
kau alpa dan lupa,
tentang cita-citaMU..
nah kini dia telah datang,
capai hulurannya dan mengembaralah ke FIrdausi mu...

moga Kau tunjukkan jalan kebenaran bersama cahaya kepada ku ALLAH....

No comments:

Post a Comment